formats that work (or fail)
About: #digital #creatives
Hosted by: Camille Pollie

Wat kunnen we leren van ideeën die helemaal de mist in zijn gegaan? Wat is het verhaal achter een succesvolle online campagne of een vernieuwend online format? Eerlijke getuigenissen over wins én fails.

What can we learn from ideas that failed? How hard is it to create a successful campaign? During this session, we dive into the stories of surprising digital formats.

 
 © Kevin Faigngnaert

© Kevin Faigngnaert

Nele
Eeckhout

Een van de makers van de alom geprezen podcast “BOB” / One of the creators of the award winning podcast “BOB”

Nele Eeckhout is radio- en theatermaker bij AudioCollectief SCHIK. Hun podcast “BOB” (2017) won tal van prijzen in België en Nederland.

Nele Eeckhout is a Belgian radio and theatre creative at AudioCollectief SCHICK. Their podcast “BOB” (2017) won several awards in Belgium and The Netherlands.

meer lezen / read more

Nickias
Pauwels

Digitaal strateeg bij VRT / Digital strategist at VRT

Nickias Pauwels is digital strateeg bij het Creative Lab van de VRT. Het Lab is een in-house creative agency dat de VRT-merken adviseert en inspireert.

Nickias Pauwels is a digital strategist at Creative Lab, VRT’s in-house creative agency that aims to advise and inspire all brand teams at VRT.

meer lezen / read more

Tomas Van
Den Spiegel

Sportmarketeer

Voormalig professioneel basketbalspeler die nu samenwerkt met Sporthouse Group, het bedrijf dat de sociale media van tal Belgische topsporters beheert.

Former professional basketball player who’s now part of Sporthouse Group, the company that manages social media accounts of several Belgian sportsmen and women.

meer lezen / read more

Wouter
Van Driessche
& Ine Renson

Journalisten bij De Standaard / Journalists De Standaard

Collega’s bij De Standaard met bakken journalistieke ervaring. Werkten samen aan CurieuzeNeuzen, het burgeronderzoek over de luchtkwaliteit in Vlaanderen.

Colleagues at the Belgian newspaper De Standaard with plenty of working experience in a news room. They both worked on CurieuzeNeuzen, a civilian research on air quality in Flanders.

meer lezen / read more

Jeroen
Gortworst

Journalist NOS Stories / Reporter NOS Stories

Jeroen Gortworst  werkt als verslaggever voor NOS Stories. De redactie maakt nieuws  voor middelbare studenten op Instagram, YouTube en Snapchat.

Jeroen Gortworst works as a reporter for the Dutch NOS Stories. It is his main business to make news stories for high school kids on Instagram, YouTube and Snapchat.

meer lezen / read more

 
 
PLATFORM OR PEOPLE?
About: #business #opportunities
Hosted by: loutfi Belghmidi

De platformeconomie is dé trend van 2018. De ontwikkeling naar meer allesomvattende bedrijven stelt veel ondernemers voor het dilemma: investeer je in technologie die je bedrijf toegang geeft tot een grotere markt of zet je alles in op de groei van het talent van je werknemers?  

The platform economy is trending in 2018. The growth of these comprehensive companies poses a dilemma to entrepreneurs: should you invest in groundbreaking technology or in-house talent?

 
Andreas
Gall

Chief innovation officer Red Bull Media House

Andreas Gall liet Red Bull ontpoppen tot een mediabedrijf met de oprichting van een aparte mediadivisie. Sinds 2017 is hij verantwoordelijk voor alle innovatieprocessen bij Red Bull Media House.

Andreas Gall launched Red Bull’s content arm which triggered a complete transformation in the way Red Bull was perceived as a brand. Since 2017 he is responsible for managing the process of innovation at Red Bull Media House.

meer lezen / read more

Karen
Donders

Onderzoeker platformeconomie /Researcher platformization

Prof. Dr. Karen Donders is docent en onderzoeker aan de vakgroep communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel.

Prof. Dr. Karen Donders is a lecturer and researcher at the Department of Communication Sciences of the Free University of Brussels (VUB).

meer lezen / read more

Philip
Swinnen

Zaakvoerder 87seconds / Managing partner 87seconds

Philip Swinnen staat aan het hoofd van 87seconds, een creatief productiebureau gespecialiseerd in corporate videos.

Philip is in charge of Brussels-based scale-up 87seconds, specialised in corporate videos.

meer lezen / read more

Marnik_P.png
Marnik
D’hoore

Oprichter Bloovi / Founder Bloovi

Gepassioneerd ondernemer. Oprichter van Bloovi, een online en offline platform dat de digitale sector wil connecteren.

Passionate entrepreneur. Founder of Bloovi, an online and offline platform that wants to connect the digital industry.

 
 
GOING INTERACTIVE
About: #technology #AR #Voice
Hosted by: Floris Daelemans

Er zijn grote veranderingen op komst in de manier waarop zender en ontvanger met elkaar in interactie treden. Van voice interface tot augmented reality: interactie zal nog nooit zo levendig hebben aangevoeld!

Fasten your seatbells because the next interface is no interface. The passive relation between sender and receiver will be put aside anytime soon. From voice interfaces to augmented reality: technology is bringing data to life.

 
Ben
Sauer

Expert stem interfaces / Expert voice interfaces

Wereldwijde autoriteit in het design van stem interfaces. Hij coachte al designers bij Amazon, NASA en BBC.

World wide expert in the design of voice interfaces, he coached designers at Amazon, NASA and BBC.

meer lezen / read more

Kenny
Deriemaeker

VR en AR specialist / VR and AR expert

Kenny Deriemaker staat aan het hoofd van het Augmented Reality product team van de digitale studio In The Pocket.

Kenny Deriemaker runs a dedicated AR product team at the digital product studio In The Pocket.

meer lezen / read more

Andries
Fluit

Hoofd multimedia-afdeling De Tijd / Head Multimedia Department De Tijd

Voormalige videoreporter en krantenjournalist Andries Fluit leidt sinds 2016 het digitale team van De Tijd.

Former video and news paper reporter who runs the digital team at the Belgian financial newspaper De Tijd.

meer lezen / read more

AnBruyninckx_Paars (1).png
An
Bruyninckx

reporter Iedereen beroemd

An Bruyninckx is reporter bij het VRT-programma Iedereen Beroemd. Altijd op zoek naar de kleine verhalen en grote passies van mensen. Doorkruiste daarvoor lange tijd Vlaanderen (en een stukje Wallonië). Ze maakt nu #DEDAG, een rubriek met filmpjes die kijkers dagvers insturen via de gelijknamige app.

An Bruyninckx works as a reporter at the human interest tv show Iedereen Beroemd. She’s always on the lookout for the little stories and the big passions of people. For a long time, she travelled around Flanders looking for compelling stories. Now, An works on #DEDAG, an app-based item on the show which consists of video clips made by viewers.

meer lezen / read more

 
Alain
Claes

Medialaan

Startte als producer mee JOE fm (het huidige Joe) op. Sindsdien duikt hij er af en toe op als invallend presentator, maar werkt hij er vooral achter de schermen aan het digitaal aanbod.

Started as a producer the radio station JOE fm (the current Joe). As of then, he presents shows from time to time but is mostly active behind the scenes in helping JOE grow on digital channels.

meer lezen / read more


 
CONTROL CRISIS
About: #ethics #privacy
Hosted by: Fredo De Smet

Onderzoeksbureau Gartner benoemt ‘digitale ethiek en privacy’ als een van de belangrijkste technologische trends voor 2019. We leggen de laatste ethische uitdagingen op tafel: is technologie écht neutraal? Kan je zoiets als een ethische code uitschrijven voor content creators? En wat betekent privacy vandaag nog?

Research company Gartner declares 'digital ethics and privacy' as one of the most important tech trends of 2019. In this session, you will be confronted with ethical challenges of media and society today: can technology be completely neutral? Is it possible to write an ethical code for creators? And what does privacy actually mean today?

 
 © Jan Locus

© Jan Locus

Jochanan
Eynikel

Businessfilosoof / Business philosopher

Werkt als onderzoeker, schrijver en spreker over thema’s op het raakvlak van ethiek, economie en toekomstdenken.

As author and keynote speaker he thinks, writes and speaks on the interplay of ethics, economy and future thinking.

meer lezen / read more

 © Pelle Sjoden

© Pelle Sjoden

Jamie
Bartlett

Journalist The Telegraph & BBC

Jamie Bartlett is een Brits auteur en journalist. Hij schrijft over de kruising tussen technologie, politiek en democratie.

Jamie Bartlett is a British journalist and author. He is is one of the UK's leading thinkers on politics and technology.

meer lezen / read more

 © Jef Boes

© Jef Boes

Katleen
Gabriels

Expert computerethiek / Expert computer ethics

Moraalfilosofe aan de Technische Universiteit Eindhoven met een doctoraat op zak over moraliteit in de virtuele wereld.

Moral philosopher at Eindhoven University of Technology with a doctoral degree on morality in the virtual world.

meer lezen / read more

 © Franky Verdickt

© Franky Verdickt

Dries
Depoorter

Digitaal kunstenaar / Media artist

Dries Depoorter bouwt interactieve installaties, apps, games met een focus op privacy, artificiële intelligentie en sociale media.

Dries Depoorter is a Belgium media artist who creates interactive installations, apps and games about themes such as privacy, artificial intelligence and social media.

meer lezen / read more

 
 
GLOBAL OR LOCAL
About: #international #platforms #formats
Hosted by: Bram Vandeputte

Typisch bij versnelde transformatie is dat de concurrentie niet van binnen, maar van buiten de sector komt.
Vandaag is dat in de mediasector ook een grote uitdaging. Internationale platformen zoals YouTube, Netflix en Amazon Prime creëren een nieuw speelveld voor producenten.

Typical of rapid transformation is the fact that new competition arises external of the sector instead of within. It's one of the challenges the media sector faces today. We see how international platforms such as YouTube, Netflix and Amazon Prime create a new playfield for producers.

 
Wim
Janssen

Aanbodverantwoordelijke Eén / Contentmanager één (VRT)

Als aanbodverantwoordelijke werkte Wim onder andere mee aan Gevoel voor Tumor (2018), Tabula Rasa (2017) en Sorry voor Alles (2017).

As content manager Wim worked on Sense of Tumor (2018), Tabula Rasa (2017), Beau Séjour (2017) and Sorry About That (2017).

meer lezen / read more

Mylene
Verdurmen

Hoofd drama Avrotros / Head of drama at the public broadcast company AVROTROS

Een van de makers van De Luizenmoeder, de erg populaire Nederlandse comedyserie.

One of the creators of the very popular Dutch comedy series ‘Licemother’.

meer lezen / read more

Jan
Theys

Executive producer De Mensen

Co-founder van productiehuis Skyline, nu executive producer van topfictie bij De Mensen.

Co-founder of production company Skyline, now executive producer of top of the notch fiction television.

meer lezen / read more


 
THE SEGMENT OF ONE
About: #data #ai
Hosted by: Frederik De Bosschere

Van marktsegmenten, doelgroepen tot persona's, ... De voorbije decennia richtten we ons tot steeds kleinere groepen mensen. In de stroom aan te verwerken data wordt het belangrijker om het individuele klantgedrag te begrijpen. Ook wel beter bekend als 'the segment of one.’ Wat kan deze datagedreven toekomst betekenen voor mediabedrijven, voor start-ups, of zelfs voor het internet als geheel?

From market segments, to target audiences, to personas... Over time, commercial services have started to focus on even smaller groups of people. With today’s overload of processable data, the need to understand individual customer behaviour is getting more important. This is called ‘the segment of one’. What does this data driven future entail for media companies, for startups, or even for the internet as a whole?

 
 © Michel Schnater

© Michel Schnater

Martijn
Van Dam

Bestuurslid NPO / Boardmember NPO, Dutch public broadcasting organisation

Martijn van Dam is sinds 2017 lid van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep. Hij beheert er de portefeuille technologie en innovatie.

Since 2017 Martijn Van Dam is Member of the Board of Dutch Public Broadcaster NPO. He is responsible for the media, innovation and distribution portfolio.

meer lezen / read more

Pieter
Strouven

Co-founder start-up Selma.ai

Pieter Strouven verovert de marketingwereld met artificiële intelligentie. Zijn start-up Selma.ai ontwikkelt een virtuele assistent voor gepersonaliseerde mailcampagnes.

Pieter Strouven is co-founder of Selma.ai, a young technology company that is building the next step in marketing automation using artificial intelligence.

meer lezen / read more

Ruben
Verborgh

Professor Semantic Web technology (Ugent)

Ruben Verborgh is professor Semantic Web technology bij idlab, Ghent University – imec, en research affiliate bij de Decentralized Information Group of csail at mit.

Ruben Verborgh is a professor of Semantic Web technology at idlab, Ghent University – imec, and a research affiliate at the Decentralized Information Group of csail at mit.

meer lezen / read more

 
Jeroen
Bronselaer

Marketingdirecteur Telenet / Marketing director at Telenet

Maakt al enkele jaren deel uit van het Telenet management, en tekent sinds 2015 de marketinglijnen uit.

Experienced manager at Telenet, the Belgian provider of cable broadband services.

meer lezen / read more

Sven
Lardon

Strategisch Adviseur Radio bij VRT / Strategic Advisor Radio at VRT

Sven neemt momenteel een coördinerende rol op bij de verdere digitalisering van VRT-ra(u)dio over diverse merken, platformen en doelgroepen heen.

At VRT Sven takes on a coordinating role in the further digitization of VRT-ra(u)dio over various brands, platforms and target groups.

meer lezen / read more

 
 
UNSEEN & UNHEARD
About: #communities #opportunities
Hosted by: Camille Pollie

Waar de traditionele media stoppen, daar begint het voor deze ondernemers. Ze brengen een community samen rond een niche-onderwerp, los van de waarde of relevantie voor het Grote Publiek. Geen sessie over technologie, wél eentje over mens en maatschappij.     

From gamers to farmers, some people don’t wait on traditional media to find their audience and build their channels. We give the stage to entrepreneurs or role models from communities that are unseen & unheard. This session not about technology, but about people and society.

 
 
David
Verbruggen

Videogames expert / Video games expert

David Verbruggen adviseert grote en kleine(re) bedrijven met zijn expertise in videogame ontwikkeling en gamification.

David Verbruggen provides games consultancy to companies wanting to connect their products to a gaming environment.

meer lezen / read more

Jozefien
Daelemans

Hoofdredacteur Charlie Magazine / Founder of Charlie Magazine

Oprichter van het online magazine Charlie en gebeten door online media.

Founded the online women’s magazine Charlie and extremely passionate about online media.

meer lezen / read more

Marc
Hallez

PROGRAMMADIRECTEUR MENT TV / PROGRAM DIRECTOR MENT TV

Pioneer in het digitale tv-landschap, met de entertainmentzender MENT TV als uitschieter.

Pioneer in digital TV channels. Now runs the entertainment channel MENT TV.

meer lezen / read more

 
Ilona
Lodewijckx

Mede-oprichter Fille Folle / Co-founder Fille Folle

Mede-oprichter van Fille Folle, een nieuwsbrief en online magazine voor meisjes tussen 13 en 17.

Co-founder of Fille Folle, a newsletter and online magazine for girls between 13 and 17. 

meer lezen / read more

Yasmien
Naciri

Auteur / Author

Yasmien Naciri is een onderneemster in marketing & communicatie, daarnaast is ze ook auteur, columniste.

Yasmien Naciri is a marketing and communications entrepreneur. She’s also a writer and columnist.

meer lezen / read more

 
 
FUTURE OF SPORTS MEDIA
About: #smart #business
Hosted by: Karel De Bondt

Trackers, interfaces, AI, communities, … De sportwereld is in beweging. Letterlijk én figuurlijk. Samen met MediaNet Vlaanderen bundelen we verschillende invalshoeken over nieuwe technologieën die de analyse en beleving van sport verrijken. Zowel voor liefhebbers als professionals. Van het succes van eSports tot een fietszadel dat in verbinding staat met een app. Laat je niet buitenspel zetten en join the game.

Trackers, interfaces, AI, communities… The world of sports is on the move. Literally and figuratively. Together with MediaNet Vlaanderen, we gather different perspectives on new technologies that enrich the analysis and experience of sports. For fans as well as for professionals. From the success of eSports, to a bike saddle that automatically sends media to your app… Don’t put yourself out and join the game.

 
 
 © Guillaume Decock

© Guillaume Decock

luk
overmeire

Technology expert bij VRT / Technology expert VRT

Luk Overmeire coördineert op VRT de onderzoeksactiviteiten in verbeterde gebruikerservaringen, automatische metadata creatie, co-creatie content scenario’s en Virtual Reality, in het kader van Europese en Vlaamse onderzoeksprojecten.

Luk Overmeire coordinates the research activities at VRT regarding enhanced end user experiences, automated metadata generation, co-creation content scenarios and VR-based content creation, as part of European and Flemish research projects.

meer lezen / read more

Guillaume
Boutin

Chief Consumer Market Officer Proximus

Guillaume Boutin leidt als Chief Consumer Market Officer de consumentenafdeling van Proximus.

As Chief Consumer Market Officer Guillaume Boutin is responsible for the consumer marketing at Proximus.

meer lezen / read more

Anouk
Mertens

COO Eleven Sports

Chief Operating Officer (COO) van de betaalzender Eleven Sports Group en managing director van Eleven Sports in België en Luxemburg.

Anouk Mertens is COO of the ELEVEN SPORTS Group and Managing Director of ELEVEN SPORTS in Belgium and Luxembourg.

meer lezen / read more

 
steven
belen

Sporttechnolgie expert bij InspireX / Sport technology expert InspireX

Steven heeft al jaren ervaring in sporttechnologie. Momenteel werkt hij als consultant bij InspireX.

With over a decade of experience in sports technology Steven is a real 'sports geek'. Currently he is working as a Sports Tech Consultant at InspireX.

meer lezen / read more

jeroen
dijkhuizen

Commercieel directeur Mobile Viewpoint / Commercial Director Mobile viewpoint

Jeroen Dijkhuizen is verantwoordelijk voor de wereldwijde strategie van Mobile Viewpoint.

Jeroen Dijkhuizen is responsible for the worldwide strategy of Mobile Viewpoint.

meer lezen / read more

 
 
innovation management

Innovatiemanagement, je kan het tegenwoordig als 18-jarige studeren. Echte innovatiemanagers staan met één been in de dagelijkse realiteit en met het andere in de strategie voor de toekomst. Hoe pak je die combinatie aan?

These days, innovation management is a legitimate course at universities. Real innovation managers though have to think about day-to-day reality and a strategy for the future. How do they tackle this contradictory combination?

 
saskia
Van Uffelen

CEO Ericsson Benelux

Werkt al meer dan 25 jaar in de ICT- en telecombusiness. Ze is ook aangesteld als ‘Digital Champion’ om België te vertegenwoordigen bij de Europese commissie.

Has been working in the sector of information and communication technology (ICT) for over 25 years. She’s appointed as ‘Digital Champion’ for Belgium in support of the mission of the European Commission.  

meer lezen / read more

GuillaumeKlossa_Paars.png
Guillaume
klossa

Speciaal adviseur Europese Commissie / Special Advisor European Commission.

Guillaume is Special Adviseur van de vice-president van de Europese Commissie. Hij strategisch advies over de mogelijkheden en uitdagingen van nieuwe technologieën, zoals artificiële intelligentie en blockchain in de EU.

Artificial intelligence Special adviser of the Vice-president of the European Commission.

Jeroen
lemaire

Co-founder & CEO In The Pocket

Onder Jeroen Lemaire groeide productstudio In The Pocket uit tot een team van meer dan 100 ingenieurs, strategen en ontwerpers.

Grew the digital product studio In The Pocket into a team of over 100 engineers, strategists and designers.

meer lezen / read more

dieter
boen

HEAD VRT INNOVATION / HOOFD VRT INNOVATIE

Dieter Boen is manager van de innovatieafdeling bij VRT. De afdeling werkt nauw samen met Europese en Vlaamse partners, waaronder start-ups, universiteiten, omroepen en andere media-organisaties.

Dieter Boen manages the innovation department at the Flemish public broadcaster VRT. The department works together with European and Flemish partners, among which startups, universities, broadcasters and other media organizations. 

meer lezen / read more

 
investing & financing
Hosted by: Steven Rombaut

Plannen in de mediasector? Hoe maak je van dat goed idee ook een succesvol bedrijf? Rasondernemers delen hun ervaringen met jou.

You have a good idea and even a business plan? You want to conquer the market? What's next? Entrepreneurs share with you their experiences.

pieter
goiris

CEO BOONDOGGLE

Pieter Goiris is mede-oprichter & Voorzitter van de Raad van Bestuur van het communicatiebureau Boondoggle.

Pieter Goiris is co-founder & Chairman of the Board of Directors of Boondoggle, a full service marketing & communication agency.

meer lezen / read more

KatoMaes_Paars.png
Kato
maes

Managing partner

In 2014 startte Kato samen met Tom Lenaerts Panenka, het productiehuis achter “Winteruur” en “Clinch”.

In 2014, Kato and Tom Lenaerts started Panenka, the production company behind “Winteruur” and “Clinch”.

meer lezen / read more

MarieDelbeke_Paars.png
Marie
Delbeke

Senior Investment manager PMV

Na een carrière in de modesector helpt Marie nu bij PMV creatieve ondernemingen om financiering te vinden voor hun groeiplannen.

After a career in the fashion industry, Marie now works at PMV to help creative enterprises find funding to grow.

meer lezen / read more

 
news & algorithms
Hosted by: Hans Dreesen
About: #news #ai #algorithms

Ben je ook bezorgd over en geïnteresseerd in fake news, contentcuratie, filterbubbels, en AI-journalistiek? Kom het dan hier verder verkennen.

Also worried about and interested in  fake news, content curation, filter bubbles, and AI journalism? Then come and explore it here.

ike
picone

Onderzoeker VUB-SMIT / Researcher VUB-SMIT

Ike Picone beschikt over een uitgebreide expertise in het domein van digitale disruptie in de mediasector, meer bepaald inzake journalistiek en nieuwsmedia.

Ike Picone researches disruptions on the crossroad of journalism, technological innovations and democracy.

meer lezen / read more

judith
Möller

Postdoctoraal researcher & docent ASCOR / Postdoctoral Researcher and Lecturer at ASCoR

Judith Möller werkt aan het project “Personalized Communication” aan de Universiteit van Amsterdam.

Judith Möller works on the project “Personalized Communication” at the University of Amsterdam.

meer lezen / read more

maarten
schenk

developer Trendolizer


Maarten Schenk ontwikkelde de software Trendolizer waarmee redacties live kunnen zien wat er viraal gaat op het internet.

Maarten Schenk developed Trendolizer, a software that enables news rooms to detect popular posts online.

meer lezen / read more